28 november 2016

Thomas Dekker (ex-wielrenner): geen ster, dus geen gratis seks

Thomas Dekker is misschien wel de enige wielrenner die dankzij het gebruik van doping zijn talent niet heeft kunnen waarmaken. Er is daarnaast een hele lange lijst van ex-wielrenners op te stellen die dankzij de doping topsporter konden worden (Lance Armstrong, Alberto Contador, Jan Ullrich, Richard Virenque, Joop Zoetemelk, enz. enz. enz. enz.). Thomas Dekker werd geen topper, omdat hij te jong werd betrapt op het gebruik van doping (Lance Armstrong werd pas ‘betrapt’ nadat hij voor de tweede (!!!) keer met wielrennen was gestopt). Dekker heeft nu een boek geschreven over zijn in de knop gebroken wielrenleven en de kranten stonden er vol mee. Mijn eigen krant besteedde er minstens drie lange artikelen aan, waarvan vooral het laatste artikel opmerkelijk was. Daarin wordt vermeld dat veel wielerfans geschokt zijn door de onthullingen in het boek. DWDD in eigen persoon, bijvoorbeeld: “Ik moest denken aan alle keren dat ik op het puntje van mijn stoel tv zat te kijken, jullie zat aan te moedigen, stamelde Matthijs van Nieuwkerk tegen Dekker in DWDD. En dan hadden ze de avond ervoor gewoon tot drie uur 's nachts op een hotelkamer met prostituees gefeest! Daar word ik heel ongelukkig van, besloot de presentator.” Ik was eigenlijk verbaasd over iets heel anders, namelijk dat Thomas Dekker moest betalen voor de seks, in plaats van dat hij die gratis kreeg van ‘wielrengroupies’. Zei Donald Trump niet dat als je een ster bent, je (als man) alles kunt doen bij vrouwen (bij sommige vrouwen dan, maar Trump dacht alle vrouwen)? Thomas Dekker was geen ster, maar een ordinaire hoerenloper die gewoon om drie uur ’s nachts moest afrekenen. Een boek van een gefrustreerde ‘vieze man’. Dat boek ga ik niet lezen.

Geen opmerkingen:

Een reactie plaatsen