23 september 2016

Gerjanne te Winkel (topadvocaat): “Ik ga u stalken, of u maar even wilt overleggen.” I

Zij is topadvocaat in het procesrecht, zoals ze hier bevestigt en in die hoedanigheid vroeg ze mij hoe ik toch de heren Bleichroth en Postma op 15 september bij RTLnieuws van fraude kon beschuldigen. Tot ik deze vraag kreeg, had ik nog nooit van deze heren gehoord, laat staan dat ik ze van fraude kon beschuldigen. Maar de heren blijken bestuurders en aandeelhouders te zijn van Freya Holding B.V. die weer aan het hoofd staat van de groep van Woonfoyers B.V. Woonfoyers B.V. is een zorgbedrijf dat dan weer onderdeel is van de zorggroep Alliade. Hallo, bent u daar nog? Ja echt, zo gaat dat kennelijk in de zorg dat de ene onderaannemer de baas is over de andere aannemer en daar kan best een schoonmaakbedrijf tussen zitten waar cliënten van een zorgbedrijf ‘therapeutisch’ als schoonmaker worden ingezet en waar het zorgbedrijf dan op basis van een PersoonsGebonden Budget (pgb) uren voor declareert bij de Sociale VerzekeringsBank (SVB). De SVB controleerde tot voor kort deze pgb-declaraties nauwelijks (zie hier), dus geen haan die er naar kraait. Woonfoyers B.V. hanteerde ook dit soort praktijken, maar helaas journalistieke speurneuzen van, inderdaad, RTL kwamen er achter, zie hier. RTL vroeg mij wat ik van dit soort en andere praktijken vond. (Andere praktijken: declaratiebriefjes ongezien door cliënten laten ondertekenen, groepsactiviteiten declareren als individuele begeleiding, uren declareren voor tijden dat cliënten aantoonbaar andere bezigheden hadden.) Ik vond dit frauduleuze praktijken en, aannemende dat de RTL zijn werk goed gedaan had (en ik had weinig reden daaraan te twijfelen) zouden de verantwoordelijken voor het gerecht gesleept moeten worden. Enter dus Gerjanne te Winkel, die kennelijk de heren Bleichroth en Postma vertegenwoordigt (wordt vervolgd).

Geen opmerkingen:

Een reactie plaatsen