01 oktober 2014

Marcel van Dam (ex-PvdA): trending topic

Ik twitter niet en volg ook geen twitteraars, maar zelfs mij viel het op dat half of misschien wel heel twitterend Nederland enorm veel plezier had, de afgelopen 24 uur, omdat de afperser van de Familie De Mol zoveel op Marcel van Dam (MvD) leek. Kennelijk weet MvD zoveel haat op te roepen dat honderden mensen er geen genoeg van konden krijgen om de hele dag door hetzelfde grapje over hem te maken. Ik begrijp dat gevoel wel een beetje, ik heb zelf ook gemengde gevoelens over MvD. Wat de positieve kant betreft, MvD en ik hadden dezelfde mening over de verhoging van de AOW-leeftijd (namelijk: asociaal ten opzichte van de zieken en zwakken onder ons die niet meeprofiteren van de gestegen levensverwachting). Wij deelden ook een grote afkeer van de zogenaamde modelberekeningen die het CPB op dit onderwerp deed en waar uitkwam dat we veel baat zouden hebben van een verhoging van de AOW-leeftijd. Vooral de PvdA was blij met die berekeningen, want nu konden ze met een gerust hart de oude dag van de zieken en zwakken (vroeger toch de achterban van de PvdA) verzieken. Er zijn overigens niet zo veel z & z (laten we het houden op 10%), dus het zou niet zo moeilijk moeten zijn om die z & z alsnog te beschermen. Voor de PvdA was dat echter te veel gevraagd. Dat de PvdA daarmee verraad pleegde aan haar vroegere wortels daar waren MvD en ik het dus over eens. Maar MvD bleek ook heel erg op te komen voor de rijke ouderen met hun belastingvoordelen en de bescherming van hun dure huizen. Daar leek hij toch vooral te preken voor de eigen oude en rijke parochie. Ik begrijp dus wel dat jonge twitteraars zich nu erg verkneukelen.

Geen opmerkingen:

Een reactie plaatsen