23 maart 2014

Jean Wanningen (DDS): geen censuur

Jean Wanningen is hoofdredacteur van De Dagelijkse Standaard( DDS), een nieuws- en opiniesite van conservatieve snit met een sterk eurosceptische inslag. Ik had een tijdje voor de opiniesite Joop geschreven, een soort uitloper van de Vara, van linkse snit dus. Op een gegeven moment begonnen redacteuren teksten te censureren. Deze tekst bijvoorbeeld, kon geen genade vinden. Dat was te veel op de man gespeeld, vond de redactie, hoewel het voor een groot deel tekst van de overleden columnist Martin Bril was. Aan dat gemiezemaus had ik geen zin. Dus weg bij Joop en toen Jean Wanningen mij eens vroeg een stukje voor DDS te schrijven, nam ik die uitnodiging met plezier aan. Het is wel een vreemde site, DDS, rijp en groen, dom en slim, leuk en melig, het staat allemaal ongecensureerd door elkaar. Maar o.k., vrijheid, blijheid. Laat duizend bloemen bloeien, om met de grote liberale Chinese volksleider Mao tse-toeng te spreken. Hoe dan ook, ik vond het prima en op een gegeven ogenblik schreef ik dat het een aard had. Tot op een kwade dag Wilders zijn aanhang om ‘minder Marokkanen’ liet roepen. Toen... (morgen verder).

1 opmerking: