01 april 2013

Jan Hommen (ING): te weinig salaris, dus slechte bankier

Hommen vist naar een hoger salaris
Dit jaar heb ik misschien wel voor het eerst in mijn leven mijn belastingformulier op tijd ingeleverd bij de belastingdienst. Hoewel het eigenlijk mijn vak is, vind ik het onderwerp ‘belastingen’ niet zo interessant dat ik daar graag en tijdig een formulier over wil invullen. Het belastingformulier is alleen maar handig om weer eens te zien hoeveel salaris er per jaar netto (en bruto) binnen stroomt. Genoeg, laat ik er dat van zeggen, al is mijn salaris minder dan de helft van het salaris van een collega van mij die ongeveer hetzelfde werk doet (alleen minstens twee keer zo goed. Uiteraard!). Verschil moet er zijn. Dat denkt niet Jan Hommen, de baas van ING, die in het jaarverslag van zijn bank laat optekenen dat het salaris van de bestuurders van ING (1,3 miljoen voor Hommen zelf, voor zijn medebestuurders de helft, of minder) te laag is in vergelijking met andere banken. Dat is op de langere termijn niet houdbaar voor de marktpositie van ING. Eigenlijk is Hommen dus helemaal niet zo goed, want dan zou hij wel meer verdienen. Goed dat hij dat zegt in zijn jaarverslag, want we waren toch, in het kader van het belastingformulier, onze bankrekeningen aan het bekijken. Waaronder die bij ING. Aangezien de andere banken waar wij een rekening hebben beter zijn, volgens de logica van Hommen dan, leek het dus hoog tijd wat van de ING-rekening naar de concurrenten van Hommen over te schrijven. Als meer mensen dat zouden doen, merkt Hommen misschien hoe slecht hij is. Omdat hij vist naar een nog hoger salaris.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten