10 november 2012

Pieter Kalbfleisch: oud rechter, krijgt weer taak

Op mijn manier probeer ik actief te zijn: ik ben bezig met les geven, stukjes lezen, stukjes schrijven en zit hier en daar in een of andere commissie. Ik probeer studenten te helpen als zij hun stukjes schrijven en ik probeer gemeenteraadsleden te helpen op te tornen tegen de almacht van bestuurders en de bureaucratie. Maar dan Pieter Kalbfleisch (1947), oud rechter. Die man had pas een actief leven. Voor eigen eer, glorie en geld, dat wel. Als het nodig was kocht hij daarvoor een bevriende rechter om, zodat deze een uitspraak zou doen in het belang van Kalbfleisch. Toen dat aan het licht kwam, kenden Kalbfleisch en die andere rechter elkaar natuurlijk niet en bovendien hadden ze het helemaal niet op een akkoordje gegooid, ze aten alleen maar geregeld bij elkaar. Dat Nederlandse rechters er maffioso praktijken op na houden en de Nederlandse rechtsstaat pogen te ondermijnen, ach, wat zou het? Daar ga je toch geen jarenlange gevangenisstraffen voor eisen! Dus eist het openbaar ministerie 240 uur taakstraf. Het zal mij benieuwen wat voor een taak dat wordt, als de (omgekochte?) rechter het bewijs tenminste overtuigend acht. Misschien mag hij weer eens een maandje rechter spelen. Kan hij mooi weer op zijn Poot spelen.

Geen opmerkingen:

Een reactie plaatsen