24 november 2012

Pieter Kalbfleisch: eet thuis niet privé

Tegen mijn collega’s heb ik helemaal niets, laat dat duidelijk zijn: ik heb alleen maar goede collega’s. Desondanks moet ik er niet aan denken dat ze elke week bij mij komen eten. Een enkele keer zou al te veel zijn. Onder rechters en juristen schijnt dat heel anders geregeld te zijn. Voormalig rechter Kalbfleisch en die andere voormalige rechter, Westenberg, die een dubieuze rol zouden hebben gespeeld in de zogeheten Chipsholzaak gingen privé niet met elkaar om, zoals ze onder ede hadden verklaard. “Hooguit één keer” waren ze bij elkaar over de vloer geweest. Toch aten ze iedere week met elkaar en over de eigen vloer. Dat had de ex-vrouw van Kalbfleisch beweerd. Weer een andere rechter, namelijk één die vandaag moest oordelen of die twee meineed hadden gepleegd, vond dat een vertrouwenwekkende getuigenverklaring. Maar het was niet voldoende om als bewijs te dienen dat ze privé met elkaar om gingen, kennelijk. Het bewijst alleen, aldus deze rechter, dat ze goede collega’s zijn. Raar volkje, die juristen. Die kunnen elke week met eenzelfde persoon in hun eigen huis eten en er toch niet privé mee omgaan.

Geen opmerkingen:

Een reactie plaatsen